چیزهایی که باید در مورد بیت کوین بدانید

ارائه نرم افزارهای مالی و فروشگاه ساز

چیزهایی که باید در مورد بیت کوین بدانید

۸۶ بازديد

کامینسکی می‌گوید که تا به حالا با چنین چیزی رو به رو نشده بود و به حیث ایشان ناکاموتو بایستی اپلیکیشن نویسی رتبه یک با شعور بسیار عمیق از لهجه ++C ، علم اقتصادی، کدگذاری و کانال های (Peer to Peer) باشد. با این اکانت یا این که یک تیم بر روی این اپلیکیشن فعالیت کرده اند یا این که ناکاموتو حقیقتا یک نخبه میباشد.

 اما کامینسکی صرفا کسی وجود ندارد که چنین عقیده ای دارااست. ناکاموتو بعد از عرضه بیت کوین نوشته ی علمی ای ۹ شیت ای در زمینه‌ی شیوه فعالیت آن منتشر کرد که دربرگیرنده سه ارجاع به مقاله‌ها علمی استوارت هیبر پژوهشگری در (HP Labs) در پرینستون بود. برای داده ها بیشتر این نوشته ی علمی(ترجمه فارسی) را مطالعه نمائید.هیبر این نظر را دارد اشخاصی که پروژه بیت کوین را به انجام رسانده اند ادراک بسیار عمیقی از رمز گذاری داشته اند و از هوش بسیار بالایی برخوردارند و مفاهیم رمز گذاری را به طور نوینی با هم ادغام کرده اند.

حدس زده می گردد عامل این که ناکاموتو پافشاری به پنهان ماندن نام و نشان حقیقی و واقعی خویش داشته میباشد این بوده که اکثر اوقات عده ای که با این سیرتکامل مسائل مرتبط با پول رمز و فعالیت داشته اند، در گیر اشتباهات و دردسرهای رسمی گردیده اند. بیانیه ای از طرف (FBI) بدین شرح جانور میباشد:

 کردار سکه یا این که واحد پول به خواسته رقابت با سکه ها و واحد پول قانونی مغایر ضابطه فدرال میباشد و این مشتمل بر واحد های پول آنلاین نیز است.

 

در سال ۲۰۰۷ دولت فدرال بر علیه کمپانی (E-Gold) که یک واحد مبلغی قابل بده بستان با طلا جواهرات به وجود آورده بود اقامه مشاجره کرد و استدلالش این بود که‌این واحد مبلغی موضوع پولشویی را مهیا می نماید چون به کار گیری کنندگان از آن نیازی به ارائه نام و نشان خویش نداشتند. این موسسه عاقبت تعطیل شد.به لحاظ می‌رسد بیت کوین کاری مشابه به همین انجام می‌دهد، یعنی با واحد مبلغی رایج دلار رقابت داراست و نام‌و‌نشان به کارگیری کنندگان نیز به طور کامل محفوظ میماند. این دستور دقت مجرمان را به خویش جلب می نماید، مثلا وبسایتی با تیتر رویکرد ابریشم ساخت و ساز شد که در عوض ارائه بیت کوین مبادلات هروئین و حشیش انجام می اعطا کرد. البته بعضی معتقدند که ممکن میباشد بیت کوین ایراد رسمی نداشته باشد زیرا هنوز مشخص و معلوم وجود ندارد که بایستی با آن مانند واحد پول عکس العمل کرد یا این که نوعی مال و یا این که ضمانت طومار. با این وجود مسائل پرسش برانگیز و نامعلوم درباره‌ی بیت کوین می‌تواند خطرناک باشد. شاید به همین استدلال باشد که ناکاموتو بیت کوین را بر شالوده سیستم (Peer to Peer) نوشت که عموما برای رد و بدل کردن موزیک ها و فیلم های فارغ از جواز به کار گیری می‌گردد. در‌این سیستم ها یوزرها به مکان رابطه با یک سرور مرکزی با یک دیگر دارای ربط اند بدین ترتیب هیچ شرکتی نیست که مرکزیت کارها را بر عهده داشته باشد و شخص خاصی در آن راءس وجود ندارد که بتوان او‌را محکوم و بازداشت کرد.

 روش های خریداری نمودن بیت کوین

 مجموعاَ یکسری روش مشخص و معلوم برای دستیابی به‌این پول تازه پا وجود دارااست. اولی راه و روش به عبارتی طرز ماین کردن میباشد که پیش خیس شرح داده شد البته می اقتدار بیت کوین را خریداری نیز کرد یعنی به ازای پول های رایج بیت کوین اخذ کرد. به‌این فعالیت در اصطلاح (Exchange) گفته می گردد. برای این عمل می شود به صرافی های آنلاین بیت کوین که تعداد آن‌ها معدود هم وجود ندارد مراجعه کرد. رویه دیگر گردآوری قطره ای میباشد. در‌این طریق شما با داشتن یک نشانی بیت کوین میتوانید از روش وب سایت های تبلیغاتی درآمد بیت کوینی کسب فرمائید. این وبسایت ها به ازای بازدید شما از تبلیغات به شما مقدار اندکی پول می‌دهند که در شکل تداوم می‌تواند منبع درآمد بیت کوین به اکانت بیاید.

 

لایت کوین چه می‌باشد؟

لایت کوین (Litecoin) هم نوعی ارز مجازی حدودا شناخته شده‌است که ساخت و ساز آن بسیار ریلکس خیس می‌باشد و همینطور مقدار بیشتری از آن در بازار وجود دارااست. براین اساس، در صورتی‌که بیت کوین را طلا و جواهرات در حیث بگیریم خواهیم توانست به لایت کوین کنیه نقره را بدهیم.در واقع، وقتی که ساخت بیت کوین در مقدار ۲۱ میلیون متوقف گردد، ۸۴ میلیون لایت کوین ایجاد خواهد شد. هم چنین معاملات لایت کوین فقط به ۲.۵ دقیقه بازه زمانی احتیاج داراست در حالی که بیت کوین برای بدون نقص کردن پروسه خرید و فروش بیش تر از ۱۰ دقیقه بازه میگیرد.تفاوت مهم آن با بیت کوین در واحد سنجش امنیت آن میباشد. به جهت استعمال از تکنیک های خاص کد گذاری، معیار امنیت لایت کوین نسبت به بیت کوین بیشتر میباشد و در واقع به جهت ترازو بالای یاد مشغول در آن، هک کردن و ساخت خلل درلایت کوین بسیار طاقت فرسا و پرهزینه میباشد.در مقایسه با شرایط بیت کوین، لایت کوین در روزگار جنینی جای‌دارد. بها هر لایت کوین طی یک‌سری هفته اخیر از ۹ دلار به حالا ۴۸ دلار ایالات متحده رسیده میباشد. ولی هنوز بوسیله Mt Gox، وسیع ترین صرافی بیت کوین ، پشتیبانی نمی‌شود. در شکل رغبت می‌توانید برای لایت کوین هم با مراجعه به وب سایت Litecoin فرایند شبیه بیت کوین را طی فرمایید.

 

تجارت بیت کوینی

 

امروزه از بیت کوین می قدرت برای داد و ستد بعضا اقلام به طور آنلاین استفاده نمود. برای فراهم نمودن بیت کوین کمپانی در لاتاری آن عمل عاقلانه ای وجود ندارد چون هر چه تعداد یوزرها کمپانی کننده بیشتر باشد بخت غالب شدن کاهش می‌یابد و نیاز به ابر کامپوترهای مالامال سرعت میباشد تا بتوان لاتاری را موفقیت. با این اکانت در صدر که کمپانی کنندگان معدود بودند قابلیت و امکان غالب شدن بیشتر بود، ولی اکنون مفتوح کردن اکانت در وبسایت های صرافی آنلاین بیت کوین عاقلانه ترین شیوه برای تهیه کردن آن به حیث می‌رسد. بیت کوین میتواند مثل پول یا این که سرمایه باشد، می قدرت در قبال آن متاع اخذ کرد یا این که می قدرت مانند سندها بهادار یا این که سهام به آن نگریست به هر نحو این پدیده این روز ها بازار داغی در میان عموم برای خویش دست و پا نموده است.

 برای استعمال از واحد مبلغی بیت کوین از‌آنجا‌که هیچ پشتیبان ای مثل طلا و جواهرات یا این که جامعه ها ندارد، می بایست به آن اعتماد کرد. یعنی فرض کنیم بیت کوین هیچ وقت هک نخواهد شد و ناکاموتو پول ها را بالا نخواهد کشید. بعداز این که‌این اعتماد صورت گرفت بها حقیقی وواقعی بیت کوین از عواملی زیرا تعداد بازرگانانی که از آن به کار گیری می نمایند و تقریب های احتمالی یا دولت ناگهان آن را غیرقانونی اعلام نماید تاثیر خواهد عهده دار شد.

 ارزش بیت کوین حالا در حین تایپ کردن این مقاله ۱۱۴۶ دلار، پاره ای ذیل خیس از بها هر اونس طلا و جواهرات که ۱۲۴۶ دلار ایالات متحده می‌باشد میباشد. ارزش بیت کوین طی تعدادی روز اخیر برای اولی توشه به بیش تر از ۱۰۰۰ دلار ایالات متحده رسید. این طور که به لحاظ می‌رسد بیت کوین دیگر یک واحد مبلغی ارزان ارزش وجود ندارد. در پایین نمودار تغییرات ارزش بیت کوین را در یک سری ماه اخیر مشاهده می‌کنید. گفته می گردد به عنوان مثال عارضه ها ارتقاء دیده گیر ارزش بیت کوین ارتقاء محبوبیت آن در مرزو بوم چین و بالا رفتن مبادلات آن میباشد. از عارضه ها دیگر آن شاید باخت تارنما خط مش ابریشم باشد که در قبال بیت کوین مواد مخدر معامله میکرد.

 

مزایای بیتکوین چه می‌باشد؟

 آزادی پرداخت وجه: هر موقع از شبانه روز و در هر کجای دنیا که باشید، ارسال و اخذ فوری هر مبلغ از بیت کوین امکانپذیر میباشد. هیچ روزی تعطیل وجود ندارد. هیچ حد و مرزی در عمل وجود ندارد. هیچ محدودیتی اعمال نخواهد شد. بیت کوین به کاربرانش اذن می‌دهد بر پول خویش در اختیار گرفتن بی نقص داشته باشند.

 

کارمزد های بسیار اندک : اینک پردازش پرداخت وجه با بیت کوین، بصورت فارغ از کارمزد و یا این که با کارمزدی بسیار اندک، انجام می‌گیرد. یوزرها می‌توانند برای پردازش سریعتر تراکنش خویش، کارمزد پرداخت کنند که در فیض تاییدیه تراکنش را سریعتر از کانال اخذ خواهند کرد. علاوه بر این، پردازشگرهای تجاری هم می‌باشند که سوداگران را در پردازش تراکنش ها، تبدیل بیت کوینها به یک ارز فارغ از حمایت کننده و واریز مبالغ بطور بی واسطه و روزمره به اکانت بانکی آن‌ها، امداد دهند. زیرا این تراکنشها بر مبنای بیت کوین میباشد، کارمزدهایی به مراتب کمتر از کارمزدهای کانال کارت اعتباری یا این که پی پال، از آن‌ها منظور شود.

 ریسک کمتر برای سوداگران: تراکنشهای بیت کوین امن و رجوع و برگشت ناپذیر بوده و دربردارنده داده ها فردی و یا این که حساس مشتریان وجود ندارد. به همین استدلال از سوداگران در قبال ضررهای ناشی از کلاهبرداری یا این که پرداختهای برگشتی جعلی حفظ می نماید و نیازی هم به پیروی از PCI وجود ندارد. سوداگران میتوانند بسادگی به بازارهای جدیدی گام بگذارند که هیچ کارت اعتباری در آن در دسترس نباشد و یا این که نرخ کلاهبرداری به صورت غیرقابل قبولی بالا باشد. دستاوردهای خالص آن عبارتست از: کارمزد کمتر، بازارهای بزرگتر و مخارج مدیر کمتر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.